E clar, potrivit datelor Eurostat, mâncăm rar la restaurant, nu prea dăm pe la cafenea și nu prea știm cum e ciorba la cantină, deși serviciile de catering, denumire generică sub care sunt incluse toate serviciile gastronomice, s-au dezvoltat foarte mult în România, mai ales după anul 2007.

Din totalul cheltuielilor unei gospodării din România, timp de un an, numai un procent de 1,9% este alocat pentru ”masa în oraș”. Cheltuim, așadar, cel mai puțin dintre toți europenii. După noi sunt polonezii, care, totuși, alocă mai mult pentru meniurile din afara casei, 3,0%, urmați de lituanieni, 3,4%.

f64.ro

Consumatorii din Irlanda, dar și din câteva țări din sudul Europei sunt, în schimb, clienți înrăiți ai restaurantelor și barurilor. Irlandezii sunt cei mai cheltuitori din toată Uniunea Europeană, procentul alocat meselor în oraș fiind de 14,4% din totalul cheltuielilor per familie. După ei, spaniolii lasă la rândul lor sume mari la cârciumă, 13 %, apoi maltezii 12,6% și grecii, 12,4% ( pentru Grecia, datele sunt din 2017 ).

Statisticile europene sunt din 2018, dar e puțin probabil că în 2019 românii au ieșit mai mult la cârciumă sau au cheltuit mai mulți bani la restaurant. Interesant este că în România, în ultimii ani, importurile de produse alimentare au crescut vertiginos, sporind deficitul comercial. Probabil, consumatorul român preferă să cumpere mâncare din hypermarket, ocolind restaurantele.
În total, în 2018, europenii au cheltuit pentru serviciile de catering 600 de miliarde de euro, adică 3,9% din PIB-ul UE.

f64.ro

Write A Comment