Lidl România a anunțat astăzi pe pagina de facebook că a retras de la comercializare produsul Ciolan Presat din gama ‘Cămara Noastră’, după ce, în urma unei analize efectuate de procesatorul SC Goodies Meat Production S.R.L, cu sediul în comuna Ceptura, județul Prahova,  a fost detectată Salmonella.

“SC Goodies Meat Production S.R.L recheamă preventiv produsul ‘Cămara Noastră Ciolan Presat, 100g’ cu termenele de valabilitate: 22.07.2019, 23.07.2019, 27.07.2019, 28.07.2019, vândut de către Lidl România. În urma unei analize efectuate de producător, a fost detectată Salmonella spp (/25g). Bacteria poate provoca afecţiuni grave stomacale sau intestinale (Salmoneloza). Clienţii care au cumpărat acest produs, cu termenele de valabilitate menţionate mai sus, sunt rugaţi să ţină cont de retragere şi să nu îl consume”, a precizat Lidl Romania.

În acest context, retailerul a scos produsul de la vânzare, acesta putând fi returnat în toate magazinele retailerului.

Contravaloarea acestuia va fi restituită, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

“Alte produse vândute de Lidl România, inclusiv alte produse din gama ‘Cămara Noastră’, nu sunt afectate de această rechemare. Lidl România îşi cere scuze pentru neplăceri”

Produsul Ciolan presat din gama ”Cămara noastră” figurează în Registrul național al rețetelor consacrate, înființat potrivit ordinului de ministru nr. 394/2014. Firma SC Goodies Meat Production S.R.L mai are înscrise în acest registru încă două produse din carne: parizer și crenvurști cu carne de vită.

Firma a fost înființată în 2014, iar produsele au fost înscrise în 2016. Potrivit ordinului 394/2014 ”rețeta consacrată românească reprezintă produsul alimentar românesc fabricat cu respectarea compoziției utilizate cu mai mult de 30 de ani înainte de data intrării în vigoare a Ordinului privind atestarea produselor alimentare obținute conform rețetelor consacrate românești (2 aprilie 2014), la care operatorii din sectorul alimentar aderă voluntar în vederea înregistrării în Registrul Național al Rețetelor Consacrate.

Într-un document publicat pe siteul madr.ro, ministerul asigură consumatorii români ”că vor avea certitudinea că vor consuma produse alimentare consacrate sigure, cu un nivel ridicat și constant al calității și compoziției”. Ministerul recomandă așadar o categorie de produse alimentare ca fiind sigure, dar probele de laborator au relevat, în cazul unuia dintre acestea, prezența bacteriei Salmonella.

Strategia de marketing a SC Goodies Meat Production S.R.L se înscrie în trendul naționalismului agro-alimentar,  vizibil încă din timpul mandatului de premier al lui Victor Ponta, pe atunci și șef al PSD, și dus la paroxism de un alt fost șef al PSD, Liviu Dragnea, în timpul campaniei pentru europarlamentare din mai 2019. În campania pentru prezidențiale din 2014, Victor Ponta a utilizat sloganul ”Mândru că sunt român”, iar grafica bannerelor sale electorale a fost inspirată de motive ale artei populare. Motivele populare sunt utilizate și în grafica ambalajelor comerciale. Acestea sunt prezente și pe ambalajul produselor din carne ale firmei din Prahova. Sloganul publicitar este formulat explicit: ”Poftă de România”.

De subliniat că Salmonella a fost depistată în urma demersului făcut de producător, aceasta fiind o obligație cerută prin legislația privind siguranța alimentelor. După aderarea la Uniunea Europeană, România și-a resetat legislația privind domeniul sanitar-veterinar și siguranța alimentelor, sistemul european fiind cel mai avansat din lume.

Write A Comment