Uniunea Europeană finanțează anual cu aproximativ 200 de milioane de euro proiecte pentru promovarea produselor agro-alimentare atât pe piața comunitară, cât și în țările terțe, sub sloganul ”Enjoy it s from Europe”. Printre beneficiari se numără și Asociația Bio România, condusă de Marian Cioceanu. Asociația a aplicat în 2017, împreună cu un partener din Bulgaria și unul din Grecia, pentru promovarea sucurilor bio în Kuweit, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite.

Din bugetul european, Greciei i-au revenit, numai pentru acest proiect, 1 337 945,05 euro, Bulgariei 528 128,00 euro, iar României 534 528,80 de euro.

Contactat telefonic de Lantulalimentar.ro, liderul Bio Romania a confirmat existența și derularea proiectului. Totodată, Cioceanu a declarat că, în cei doi ani de la aprobarea proiectului, nu a fost vândut niciun litru de suc de fructe bio produs în România. ”Am fost acum trei săptămâni la un târg de profil din Arabia Saudită. Nu s-a legat nimic. Numai bulgarii au vândut un palet de suc de cireșe, îl caută arabii în scopuri terapeutice. Vreau să contactez ambasadorul de acolo, să văd dacă au atașat agricol sau comercial. Ne-ar trebui un dealer. Pentru export ar trebui un producător mare, cu fabrică, nu producători mici. Noi exportăm producția de mere  și fructe de pădure în Germania. Mă gândesc că am fi mai câștigați, dacă am vinde produsul finit, sucul”, a declarat Cioceanu.

Marian Cioceanu, președinte Bio Romania/mangalianews.ro

Responsabilitatea promovării sucurilor bio din România pe piața celor trei țări arabe revine în exclusivitate beneficiarului banilor europeni, adică Asociației Bio România.

Din bugetul european,pentru trei țări comunitare din sud-estul continetului, România, Bulgaria și Grecia, a fost alocată o sumă de peste 2 milioane de euro pentru promovarea sucurilor bio pe piața arabă, dar până în prezent, niciun litru de suc bio, exceptând o livrare nesemnificativă din partea Bulgariei, nu a ajuns să răcorească gâtlejul beduinilor. Deseori, fermierii și procesatorii români se plâng că produsele agro-alimentare românești nu sunt promovate suficient. Uniunea Europeană alocă, iată, sume consistente pentru marketingul acestor mărfuri, dar, la noi, rezultatele se lasă, deocamdată, așteptate.

Write A Comment