În 2015, cu cinci înainte de pandemia Covid-19, un grup de investitori olandezi a decis să înființeze o firmă care să livreze alimente la domiciliu, în urma comenzilor on line. Ideea era revoluționară pe vremea aceea, dar acum, în timpul pandemiei, a devenit deja una obișnuită. Olandezii au fost, astfel, niște vizionari.

Ce face, în fond, compania numită simplu și elocvent, Picnic?

Are un site, cu o aplicație, pe care clienții o descarcă și o utilizează: comandă alimentele dorite. Angajații firmei preiau comenzile și se pun pe treabă: merg în magazine, iau marfa de pe raft și o pun în coș, se așază la rând, plătesc și pleacă spre client.

Cumpărăturile în magazine reprezintă însă numai o parte a activității Picnic. Angajații fac și drumuri la fermele partenere, de unde cumpără fructe și legume proaspete. Totodată, trec și pe la brutăriile partenere și cumpără pâine proaspătă, pe baza comenzilor primite. Brutarii coc atâta pâine cât le-a fost comandată, astfel încât risipa alimentară este ținută în frâu.

Poluarea mediului înconjurător este nulă, întrucât Picnic folosește vehicule electrice, cum ar dubițele care transportă coșurile cu cumpărături la domiciliul clienților. Aceste dube pornesc prin oraș după un program riguros, astfel încât să nu facă o mulțime de curse. Traseele sunt gândite în funcție de numărul și așezarea clienților, consumul de energie este optimizat. Demn de precizat: clienții achită numai prețul mărfii, nu și transportul, iar pentru multe alimente plătesc un preț mai mic decât ar plăti în supermarket.

Afacerea, unică în Europa, prin amploarea acesteia, s-a dezvoltat în mod uluitor: de la patru mașini de livrare deținute la lansare, în orașul Amersfoort, firma deține în prezent 1000 de vehicule și este activă în 120 de orașe.

sursa foto freshplaza.com

Picnic i-a făcut cu ochiul și lui Bill Gates, care a reușit să atragă nu mai puțin de 600.000.000 de milioane de euro, sumă care va fi investită în dezvoltarea afacerii inițiate de olandezi. Pinic ar urma să se extindă și în Germania și Franța.

Banii vor fi folosiți pentru cumpărarea de noi vehicule electrice și robotizarea anumitor centre pe lanțul de aprovizionare, dar și pentru multe alte inovații tehnologice suplimentare. Este avută în vedere inclusiv formarea unei echipe de dezvoltatori de software.  

„Am vrut să dezvoltăm un nou sistem de distribuire a alimentelor. Este durabil și schimbă complet modul în care facem cumpărături. Investim continuu în dezvoltare și tehnologie. Asta pentru a putea oferi clienților noștri cel mai bun serviciu. Suntem incredibil de mândri să colaborăm cu Fundația Bill & Melinda Gates. Asigurarea durabilității lanțului alimentar este una dintre cele mai mari și mai importante provocări ale generației noastre “, a declarat Joris Beckers, unul dintre fondatorii Picnic.

surse picnic.app.nl, freshplaza.com


Dacă ți-a plăcut acest articol, sprijină și tu Lanțul Alimentar donând orice sumă aici: RO89RNCB0072170905570001 (RON)

Write A Comment