”Utilizarea reţelelor de socializare de către fermieri a devenit o obişnuinţă. Sunt active sute, poate mii, de grupuri, cu diferite tematici, în funcţie de specificul activităţilor agricole. De pildă, apicultorii sunt înscrişi în câteva grupuri, unde postează fotografii din pastoral, dar fac şi schimb de informaţii şi publică diferite anunţuri. Bunăoară, pe cele privind preţurile mierii. La jumătatea lunii iunie, apicultorii au recoltat mierea de salcâm. Din cauza ploilor, culesul a avut de suferit. Mierea obţinută trebuie, totuşi, scoasă pe piaţă. Bun, dar la ce preţ?” notează revista Ferma, care a urmărit discuțiile dintr-un grup al apicultorilor.

A ţine preţul sus nu este o soluţie agreată de toată lumea. Comentariul de anterior a primit o replică promptă: ”Discutăm de preţ pentru mierea vândută en-gross. Eu am 3000 kg. Ar fi sublim 25 lei, dar uite că se dă cu 14 lei. Aceşti 18 lei par mană cerească. Aşa stau lucrurile”. Comentatorul dinaintea sa îşi apără punctul de vedre: ”Eu vă înţeleg foarte bine! Dar, totuşi, 14 lei kg? Dvs. credeţi că e suficient? Mai ales dacă faceţi şi pastoral. Bănuiesc că ştiţi câtă muncă e şi câtă cheltuială se face. Eu nu fac preţul, Doamne fereşte, doar am spus că ăsta ar cam fi preţul pentru munca depusă! Dar, în principiu, fiecare îşi vinde marfa cum şi cu cât poate, până la urmă”.

Citește articolul integral pe revista-ferma.ro

Write A Comment