Sunt mai mulți factori care contribuie la dezvoltarea acestei piețe: creșterea incidenței intoleranței la proteinele animale, noile aspirații ale consumatorilor din zonele urbane, o populație vegană tot mai numeroasă și investițiile semnificative în acest sector.

Cu toate acestea, sunt și factori care pot înfrâna dezvoltarea acestei piețe: prețurile care rămân relativ mai ridicate pentru unii dintre substituenții cărnii, preferința tradițională semnificativă pentru produsele de origine animală și opțiunea consumatorilor pentru produsele fără soia și gluten.

 Potrivit unui raport publicat de siteul ResearchAndMarkets.com, citat de euromeatnews.com,  piața alimentară a produselor pe bază de plante care imită carnea, laptele și chiar ouăle, ar putea înregistra o rată de creștere de 11,9% până în 2027, când ar putea ajunge la 74,2 miliarde de dolari.
Ouă vegetale

În funcție de tipul de produs, alimentele vegetale care imită laptele domină piața generală a produselor de origine vegetală și se așteaptă, de asemenea, să își mențină poziția dominantă în perioada prognozată.

Poziția dominantă a acestui segment este atribuită în principal factorilor precum numărul crescut de persoane cu intoleranță la lactoză, creșterea gradului de conștientizare a preocupărilor etice cu privire la bunăstarea animalelor în practicile moderne de creștere a vacilor pentru lapte și a beneficiilor nutriționale oferite de produsele lactate pe bază de plante.

Va crește în mod semnificativ și producția de ouă pe bază de plante.

Soia la putere

În ce privește materia primă, se estimează că segmentul de proteine ​​din soia va deține cea mai mare pondere din piața globală a produselor pe bază de plante. Explicația constă în faptul că soia este o sursă de proteine vegetală accesibilă și prețurile sunt mai accesibile decât ale altor surse de proteine vegetale. Cererea crescută a unor produse care imită carnea și utilizarea mai largă în multe categorii de produse pe bază de plante sunt factori care contribuie la ponderea majoră a acestei plante proteice în piața produselor pe bază de plante. Cu toate acestea, se așteaptă ca segmentul proteinei de mazăre să crească la cel mai rapid în perioada prognozată.

Clienții, tot mai numeroși

După criteriul canalului de distribuție, se estimează că segmentul canalului de distribuție B2C ( Bussines to Consumer ) va reprezenta cea mai mare pondere din piața globală a produselor de origine vegetală în următorii ani. Acest segment este, de asemenea, proiectat să crească cel mai rapid în perioada de prognoză, datorită dezvoltării rapide a sectorului de vânzare cu amănuntul online, urbanizării în expansiune și multiplicării unităților de tip supermarket și hipermarket.

Europenii pariază pe proteinele vegetale

Din punct de vedere geografic, se estimează că Europa va deține cea mai mare cotă din piața alimentară globală pe bază de plante. Poziția de lider a regiunii europene pe piață este datorată conștientizării sporite a consumului de diete bogate în proteine vegetale, conștientizării efectelor benefice asupra sănătății, populației vegane și vegetariane mai mari decât în alte regiuni, unui sector alimentar bine organizat, adoptării mai mari a progreselor tehnologice în industria alimentară și a băuturilor, investițiilor în sectorul vegetal și disponibilității mai mari a materiilor prime.

Cu toate acestea, piața produselor pe bază de plante din Asia-Pacific se dezvoltă și se extinde într-un ritm semnificativ.


Dacă ți-a plăcut acest articol, sprijină și tu Lanțul Alimentar donând orice sumă aici: RO89RNCB0072170905570001 (RON)

Write A Comment