Lantulalimentar.ro a semnalat în repetate rânduri prezența masivă a produselor agricole românești, proaspete sau procesate, pe rafturile marilor retaileri. În felul acesta, a dovedit că teza potrivit căreia producătorii agricoli români nu au acces cu marfa lor în marile magazine este una falsă, promovată de propaganda anti-europeană sau de cei care, din varii motive, nu reușesc să încheie parteneriate cu marii retaileri.

Adevărul este că ”de-a lungul anilor, marii comercianți au învățat că românii caută să cumpere și să consume produse de la producătorii agricoli locali și au legat parteneriate cu mai mulți furnizori români. Astfel, evoluția colaborărilor cu producătorii locali a crescut de la an la an, din 2019” notează publicația economedia.ro într-o excelentă analiză privind accesul fermierilor și procesatorilor români în marile rețele de magazine.

Kaufland: ”În 2019, 2.300 din 2.800 de furnizori erau români, iar în 2020 numărul acestora a ajuns la 2.400. Astfel, peste 80% din furnizorii noștri sunt locali. Mai mult, din fiecare leu încasat la Kaufland, 67 de bani merg în producția locală. În 2020, am făcut plăți către producători şi parteneri locali în valoare de 1,9 miliarde de euro”, a declarat Valer Hancaș,  director de comunicare și public affairs Kaufland România.

Carrefour: ”în prezent, avem aproximativ 1.300 astfel de producători români care ne livrează produse proaspete, dintre care peste jumătate livrează la un număr redus de magazine Carrefour din vecinătatea lor. Numărul acestora din urmă a crescut constant în ultimii ani – spre exemplu, cu 10% în 2021 comparativ cu anul anterior. Printre producătorii de produse proaspete se numără și membrii cooperativelor Vărăști – pe care am fondat-o în 2017, și Zarand – cu care colaborăm din toamna anului trecut, fiind vorba de circa 150 în total”, spune Radu Gherman, director achiziții produse proaspete, Carrefour România.

Auchan: un portofoliu de circa 1.400 furnizori, din care peste 85% sunt români, iar cifrele sunt stabile. Retailerul are peste 100 de parteneri ultra-locali care livrează la nivel de magazin (valabil pentru 2021-2022) și spune că își extinde în fiecare an parteneriatele.

Cora: un portofoliu de aproximativ 370 de producători locali, față de 270 în 2019 și 350 în 2020.

Pentru ca producătorii să poată deveni parteneri cu marii retaileri trebuie să îndeplinească câteva condiții care se regăsesc pe lista tuturor retailerilor chestionați de Economedia: aceștia trebuie să poată acoperi cantitățile necesare de produse agreate, să dispună de capacitate de stocare adecvată și răcire, precum și să respecte standardele de calitate și cerințele legale de siguranță alimentară, din punct de vedere fito-sanitar. Practic, aproape orice furnizor poate deveni partener cu marii retaileri dacă respectă aceste cerințe.

Citește materialul integral pe economedia.ro.

foto cover lantulalimentar.ro


Dacă ți-a plăcut acest articol, sprijină și tu Lanțul Alimentar donând orice sumă aici: RO89RNCB0072170905570001 (RON)

Write A Comment