Fraudarea are loc cu precădere pe internet, mai ales pe rețelele de socializare Facebook și Instagram, dezvăluie publicația agricultura.it.

Infractorii utilizează sigle și mărci ale produsului autentic și livrează pe aceste rețele produse care nu îndeplinesc condițiile cerute de legi și regulamente. Practic, ei vând brânză mozzarella obținută în unități de procesare neautorizate în acest scop, dar etichetată ca și cum ar fi de pildă brânză Mozzarella di Bufala Campana, o marcă foarte apreciată de consumatori. Desigur, câștigurile sunt pe măsura faimei acestui brand.

foto agricultura.it

Inspectorii italieni au efectuat anul trecut în total 2.361 de controale, incluzând atât mediul on line, dar și descinderi în teren. În mediul virtual au depistat aproximativ 3500 de linkuri în care exista o referire la marca Mozzarella di Bufala Campana, înregistrată cu Denumire de Origine Protejată ( DOP ) la nivel european. Numeroase fraude s-au produs în context electronic, prin utilizarea rețelelor sociale, unde infractorii își promovează activitatea comercială.

Unii au mers și mai departe și au înregistrat chiar domenii de internet care induc în eroare cumpărătorii. Neregulile au fost descoperite mai ales în Uniunea Europeană, în special în Italia, dar și pe cele două mari piețe „non-UE”, și anume China și Statele Unite.

Fraudele au crescut în 2020 față de anii precedenți, explicația fiind că din cauza pandemiei Covid-19, consumatorii au fost nevoiți să stea în casă, iar mulți dintre ei și-au comandat mâncare via internet.

foto cover Lantulalimentar.ro/bivoli în Câmpia Română


Dacă ți-a plăcut acest articol, sprijină și tu Lanțul Alimentar donând orice sumă aici: RO89RNCB0072170905570001 (RON)

Write A Comment