Vânzarea produselor agricole este cea mai mare bătaie de cap a micilor producători agricoli români. Lantulalimentar.ro a identificat câteva soluții pentru ca produsele voastre să ajungă la cât mai mulți clienți.

În primul rând, interesați-vă câți mici producători agricoli din același sector de producție ca voi sunt în zona voastră. Să spunem că voi obțineți căpșune sau zmeură. Reuniți-vă toți cultivatorii de căpșun sau zmeură dintr-o anumită localitate sau areal geografic. Nu este nevoie să înființați o asociație sau o cooperativă. Oamenii se pot ajuta și în afara formelor asociative, dacă își doresc acest lucru.

Următorul pas ar fi să promovați produsele sub o singură denumire. Să zicem căpșune de Vașcău, dau un exemplu. Cu această denumire, bateți la ușa tuturor redacțiilor din județul vostru: ziare, site-uri, TV, radio, administratori de pagini fb. Când se coc fructele, umpleți câte un coșuleț și mergeți la acești realizatori/influenceri. Dați-le să guste, vorbiți-le despre afacerile voasatre. Ei vor vorbi mai departe despre voi, despre produsele voastre, unde puteți fi găsiți.

Puneți ochii pe o vedetă regională sau chiar națională și invitați-o la voi în sat, pentru o zi-două. Puneți mână de la mână, îi asigurați o zi frumoasă, interesantă și, mai departe, va fi recunoscătoare. În fond, nicio vedetă populară nu ar refuza răsfățul unei comunități locale. Va vorbi despre voi și despre rezultatele muncii voastre. O rață de pus pe varză găsiți voi în vreo ogradă.

Căutați niște tineri care se pricep la promovarea on line. Au internetul în vârful degetelor. Au și ei iubiți/iubite, au nevoie de bani. Nu poți promova, dacă nu cheltuiești. Sunt și ei români de-ai noștri. Cum voi vreți să vindeți marfă românească, așa și ei trebuie să trăiască în țara lor de pe urma talentului lor.

Cereți primarului și consilierilor locali să organizeze o sărbătoare a produsului vostru. O expoziție cu vânzare, la care să participe cât mai multă lume. Un astfel de eveniment devine automat un vehicul de promovare.

Mergeți la pensiunile și hotelurile din zonă și oferiți gratuit din recolta voastră. Nu sărăciți dacă oferiți unor copii și părinților lor câte o căpșună dintr-un coșuleț. Le lăsați o carte de vizită, îi invitați la fermele voastre.

Căutați soluții de ambalare câte mai atractive. Sunt pe internet, le puteți comanda.

Faceți o chetă și plătiți niște analize de laborator privind reziduurile de pesticide. Nu este obligatoriu să vă certificați cultura eco, dar o administrare corectă a pesticidelor trebuie să o faceți iar acest lucru trebuie probat. Rezultatele le faceți publice și câștigați încredere.

Încetați să pretindeți că produsele voastre sunt eco, dacă nu sunteți certificați eco.

Căutați să nu vă afiliați politic sau să amestecați opțiunile voastre politice cu munca voastră. Riscați să vă îndepărtați potențiali clienți.

Evitați disensiunile inutile și meschine. Promovarea unui brand local cere solidaritate. Cu cât un produl local devine mai cunoscut, cu atât șansele de vânzare ale fiecărui producător individual cresc.

Sunt numai câteva din opțiuni, le puteți completa. Vânzarea produselor este o altă meserie decât obținerea lor. Cunoștințele merită împărtășite.


Dacă ți-a plăcut acest articol, sprijină și tu Lanțul Alimentar donând orice sumă aici: RO89RNCB0072170905570001 (RON)

Write A Comment